Het team van Hengelo Promotie in vol ornaat. Vlnr: Nienke Klein Wolterink, Martine Fabels, Miriam Groothuis en Monique Otto. (Foto: Robert Hoetink)
Het team van Hengelo Promotie in vol ornaat. Vlnr: Nienke Klein Wolterink, Martine Fabels, Miriam Groothuis en Monique Otto. (Foto: Robert Hoetink) (Foto: )

Hengelo Promotie: toerisme trekt aan

Hengelo - Met de heropening van de horeca en campings en hotels die weer gasten verwelkomen, begint er weer meer leven te ontstaan in de toerismesector. In de derde aflevering van #NLStartop besteden we aandacht aan dit mooie vooruitzicht vanuit het perspectief van Hengelo Promotie en hun corona-aanpak. Aan het woord is Martine Fabels, accountmanager Vrije tijd en Zakelijke markt van Hengelo Promotie.

(door Leon Holweg)

“In het begin van de coronacrisis hinkten we een beetje op twee gedachten. Want aan de ene kant wilden we de mooie omgeving en bezienswaardigheden van Hengelo blijven promoten, maar anderzijds natuurlijk ook het risico om corona op te lopen zoveel mogelijk inperken. Zodoende rolde er uit de koker van Hengelo Promotie de website hengelosamensterk.nl, een platform waarop alle ‘Corona-proof’ initiatieven, mogelijkheden en bezienswaardigheden gebundeld werden. Dit met als doel om alle ondernemers en partners een podium te bieden en ze te ondersteunen door de website actief te promoten via diverse kanalen. Zo introduceerde Wigger Mode bijvoorbeeld polo’s met daarop de tekst ‘houd afstand’ Het mooie is dat sommige van deze initiatieven waarschijnlijk ook na de coronacrisis stand blijven houden." Sinds 1 juni is de horeca weer geopend en dat betekent dat de Hengelose binnenstad langzaam weer tot bloei komt. Martine: “We zien mondjesmaat alweer toeristen overnachtingen boeken bij hotels. Een hoopgevende ontwikkeling na een moeilijke periode voor de stad en het toerisme. Martine Fabels: "Helaas waren ook wij genoodzaakt ons Toeristische infopunt aan de markt 8 te sluiten. Van 12 maart tot 11 mei zijn wij dicht geweest. In die periode werkten we allen vanuit huis en hielden we ons voornamelijk bezig met het ondersteunen van al onze (toeristische) partners in de communicatie, promotie en coördinatie."

'We waren genoodzaakt ons infopunt te sluiten'

Denk hierbij bijvoorbeeld ook aan de evenementen, een belangrijke vrijtetijdsvoorziening in Hengelo die ineens wegviel. En dat werk gaat gewoon door. Momenteel zijn we bezig met de serie ‘Fijn je weer te zien. Met een kort filmpje over de locatie zetten we onze partners hiermee straks in de etalage. Momenteel zijn we weer volledig geopend, vanaf 4 juli ook weer op zaterdags. Wat ik de Hengeloërs nog mee zouden willen geven? Blijf deze vakantie lekker in eigen land. Of beter nog, wees eens toerist in je eigen stad. Er is hier genoeg te beleven! ", aldus Martine Fabels.

NLStartop
Volgende week is alweer de laatste #NLStartop. Dan besteden we aandacht aan de culturele sector. De tot nu toe belichte sectoren zijn horeca, retail en toerisme. Op de foto: linksvoor Nienke Klein Wolterink - Coordinator Marketing & Communicatie, rechtsvoor Miriam Groothuis - Evenementen Coördinator, linksachter - Martine Fabels – Accountmanager Vrije Tijd & Zakelijke Markt, rechtsachter Monique Otto – Marketing Manager. 

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden




Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding