Foto: Joost Collet

Jeugd Dragons geniet van eerste rugbykamp ooit

HENGELO - Van zaterdag op zondag vond het eerste Jeugdkamp plaats in de geschiedenis van Rugbyclub Dragons. Een grote groep jonge rugbyers uit Hengelo en omgeving kwam naar het clubhuis aan de Pruisische Veldweg om daar met dit kamp het nieuwe seizoen in te leiden.

Het programma stond bol van de stoere activiteiten. Van een rugbyestafette, spelen op het veld en stoeien op het luchtkussen tot een gezellige barbecue, Hollandse Leeuwen in rugbystijl en een heuse kinderbioscoop. En natuurlijk de overnachting in twee grote scoutingtenten, gevolgd door ochtendgymnastiek op een stevige beat. Op de laatste dag konden de jeugdleden hun rugbykwaliteiten tonen in een spannende (en gewonnen) wedstrijd tegen de ouders.

Waar de vereniging voorheen nog niet zoveel jonge leden had, is de jeugd nu flink vertegenwoordigd. De kinderen zijn onderverdeeld in leeftijdsgroepen: Turven (-8 jaar), Benjamins (-10 jaar), Mini's (-12 jaar), Cubs (-14 jaar), Junioren (-16 jaar) en Colts (-18 jaar). De jongsten doen op zaterdagen mee aan toernooien in de regio, de oudere jeugd speelt in de landelijke competitie. Kinderen die benieuwd zijn naar rugby mogen op woensdag 25 september en 2, 9 en 16 oktober van 18.30 tot 19.30 gratis meetrainen. De club is te vinden op Facebook en via: www.rugbyclubdragons.nl.

Meer berichten