Het team van HofMarketing met van links naar rechts Wilco de Jong, Marriët de Beer, Evelien Meijer en Lionne Wolberink. Eigen foto
Het team van HofMarketing met van links naar rechts Wilco de Jong, Marriët de Beer, Evelien Meijer en Lionne Wolberink. Eigen foto (Foto: )

HofMarketing zoekt ambassadeurs

door Jenny ter Maat

"We zoeken ambassadeurs. Inwoners van de Hof van Twente die trots zijn op hun gemeente, er over willen schrijven en dat willen delen. Op het gebied van wonen, werken en recreëren. Vertel over je mooiste plek in de gemeente, je favoriete wandelpad, jouw bedrijf, jouw baan, jouw buurt. Deel je enthousiasme over de Hof."

Hof van Twente/Goor - De oproep komt van Wilco de Jong, sinds april van dit jaar directeur van de nieuwe Stichting HofMarketing. "Inwoners zijn de beste ambassadeurs. Ze wonen, werken en/of recreëren hier en ze kennen de Hof. Zij kunnen als geen ander aangeven wat de Hof zo attractief maakt." Kortom, beschrijf jouw favoriete item in de Hof in maximaal 500 woorden en mail het verhaal naar info@hofmarketing.nl, Zie ook: www.ditismijnhof.nl

Gebiedsmarketeer Wilco de Jong werkt al decennia in diverse functie in het recreatiegebeuren. De geboren en getogen Zutphenees werkte na zijn studie aan de Hogere Hotelschool in de (inter)national hotellerie (Steigenberger Kurhaus, Golden Tulip) om daarna over te stappen naar de VVV. Hij was onder meer marketing manager bij de Stichting Promotie Den Haag/Scheveningen, directeur van de VVV Maastricht en citymarketeer in Zutphen.

Samen met Marriët de Beer, Evelien Meijer en Lionne Wolberink wil De Jong de Hof van Twente beter op de kaart zetten op het gebied van wonen, werken/ondernemen en recreëren, samen met ondernemers en gemeente. Onlangs betrokken de medewerkers van HofMarketing een kantoorruimte in het oude gemeentehuis aan de Diepenheimseweg 1 in Goor, een inspirerende locatie in het centrum van Goor. Inmiddels is er een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. Het team legt nu de laatste hand aan het concept marketingsplan. Een aantal zaken mogen daar al wel vast uitgelicht: de oproep voor ambassadeurs, een daadwerkelijk welkom voor nieuwkomers en de upgrade van de Hofpas.

Handdruk nieuwkomers

De Jong: "Mensen die zich hier vestigen zouden een warmer gemeentelijk welkom. Niet alleen naar de ambtenaar voor de formaliteiten, maar een persoonlijk welkom met handdruk door de (loco)burgemeester. Daarvoor zou een paar keer per jaar een moment voor georganiseerd kunnen worden. Tijdens deze begroetingsbijeenkomst kunnen de nieuwe inwoners allerlei informatie krijgen over de gemeente en wordt hen natuurlijk ook de Hofpas overhandigd."

HofMarketing gaat meer inzetten op de Hofpas, een spaar- en cadeaukaart beschikbaar gesteld door Hof-ondernemers. "Doel is dat meer inwoners en toeristen van deze pas gebruik gaan maken. Je spaart Hofpunten bij elke aankoop bij een deelnemend bedrijf, je kunt zelf voor een bedrag punten op de kaart zetten en de kaart cadeau geven en door Hofpunten te sparen kun je ook een vereniging uit de Hof ondersteunen. En het is goed voor de lokale middenstand!"

b)De Hofpas(in de subtitel noem je dit terecht) zal ook bij de verblijfstoerist via arrangementen onder de aandacht gebracht gaan worden.

De ingestuurde verhalen van maximaal 500 woorden worden inderdaad geplaatst op www.ditismijnhof.nl

Voor de Hof van Twente ziet hij bedrijven heeft de Hof prachtige kavels beschikbaar,aan de A1

Je kunt hier fantastisch recreëren end e prijzen redelijk.

Belangrijk is dat hier aandacht voor elkaar is. Gastvrijheid bestaat hier nog, en dt is een groot goed.

Concrete acties. Het fenomeen de Hofpas wordt uitgebreid ingezet in de gemeente Hof van Twente. "Ook bij de nieuwe inwoners van de gemeente. Voor die nieuwe inwoners moet ook meer gemeentelijke aandacht komen. Als mensen zich hier gaan vestigen niet alleen naar de ambtenaar voor de fomaliteiten, maar een welkom door de (loco)burgemeester. Daarvoor zou dan een paar keer per jaar een moment voor georganiseerd kunenn worden. Een persoonlijk welkom, met ene handdruk en waarbij de nieuwkomers ook informatie krijgen en natuurlijk bij die informatie de Hofpas overhandigd wordt.

De Hofpas is een unieke combinatie van een spaar- en cadeaukaart. Iedereen kan Hofpunten sparen bij aankoop van een product bij een van de deelnemende bedrijven; deze punten staan gelijk aan geld. Daarnaast is het ook mogelijk de Hofpas als cadeaukaart weg te geven door er punten ter waarde van een bepaald bedrag op te laten zetten. Door Hofpunten te sparen ondersteun je tevens je favoriete club of vereniging. Bij de registratie van je Hofpas op deze website (www.hofpas.nl) dien je een vereniging aan te klikken en zij ontvangen dan automatisch 25% van de door jouw bij de aankoop ontvangen punten. En dat is toch mooi meegenomen.

Ook de eigen inwoners bekend maken met de recreatieve mogelijkheden van de Hof. "We kennen inzoners die hun eigen achtertuin niet kennen. Toeristen uit alle delen van het land fietsen hier, terwijl soms eigen inwoners nog verteld moet wordne hoe mooi het hier is.

Evelien en hij fietsten afgelopen wee een dagje mee in Diepenheim: "We moeten inburgeren, gemeente leren kennen en de buurtschappen. Dat kan perfect per fiets."

We zijn samen de Hof maar de identiteit van de kernen blijft overiend.

De ambitie van de nieuwe stichting is, om dat wat er al is, nog beter uit te dragen. Hierbij blijft de eigen identiteit van de kernen behouden en gaat HofMarketing met name de ligging uitdragen.

ilco de Jong is de nieuwe directeur van de nieuwe zelfstandige marketingorganisatie HofMarketing die in april zal starten. De Citymarketeer uit Zutphen heeft als opdracht om Goor en de andere kernen in de Hof van Twente beter op de kaart te zetten. De organisatie van HofMarketing wordt ingericht op basis van de doelen en acties die voortkomen uit het marketingplan, dat wordt opgesteld samen met diverse marktpartijen. De huidige taken van de VVV worden ook ondergebracht bij HofMarketing. De Raad van Toezicht van HofMarketing bestaat uit de Gorenaren Frans Schuitemaker (werken/ondernemen) en Erik Reinderink (wonen) samen met Marinus Aaftink (recreëren) en Adrie Ouwehand (gemeente).

Niet allen de toristen , ook de eigen inwoners bekend maken met de recreatiemogelijkheden van de Hof

Meer berichten




Shopbox