<p>Caspar Visch</p>

Caspar Visch

(Foto: PR)

Caspar Visch nieuwe CFO Global Talk

Hengelo - Caspar Visch (45) is per 1 februari aangesteld als CFO bij Global Talk. Hij is afkomstig van Fellowmind waar hij Director Finance & Control was. 

Astrid van Rossum, CEO Global Talk: “De afgelopen twee jaar werkt Global Talk aan internationale groei door onder andere overnames in Nederland en Zweden. De komst van Caspar als CFO zet onze internationale ambities kracht bij. Hij brengt jarenlange internationale ervaring mee vanuit verschillende organisaties die onze verdere groei zal bespoedigen.”

Global Talk heeft een omzet van ruim € 30 miljoen en neemt daarmee de 33ste plaats in op de 2021 Slator Language Service Provider Index (LSPI). De LSPI is een ranglijst van ’s werelds grootste language service providers gerangschikt op omzet. De laatste jaren is Global Talk een van de snelst groeiende language service providers ter wereld. Het tolkenbureau werd ooit als stichting opgericht door de rijksoverheid en werd in 2006 overgenomen door ManpowerGroup. Sinds januari 2019 is het in handen van de Nederlandse investeringsmaatschappij Opportunity Partners.

Uitdaging

Caspar Visch: “Het motto van Global Talk ‘understanding is everything’ heb ik zelf ondervonden omdat we met ons gezin in Melbourne en Mumbai hebben gewoond. Ik vind het een prachtige uitdaging om met Global Talk het pad van internationale groei verder op te gaan. Ook het investeren in technologie wordt steeds belangrijker in onze markt. De kennis en ervaring die ik hierin de afgelopen jaren heb opgebouwd om de brug te slaan tussen technologie en mens, komen hierbij zeer goed van pas.”

Tolken en cultuurspecialisten werken via Global Talk op locatie, per video of telefoon. Ze worden zowel ingezet in de publieke sector zoals gemeenten, ministeries, opsporingsdiensten (zoals de politie), ziekenhuizen en justitie als bij bedrijven en op internationale congressen.

Global Talk levert ook customized services. Zoals de apps die Global Talk samen met opdrachtgevers in verschillende landen heeft ontwikkeld. Zo stelt de Ambulance Tolken app ambulancemedewerkers in staat om met één druk op de knop, binnen één minuut een tolk bij te schakelen, zonder tussenkomst van een callcenter. Terwijl weer een andere app douanebeambten helpt een intakegesprek te voeren met een vluchteling. Met deze app heeft een douanebeambte altijd ruim vijftig voorkomende vragen bij de hand.

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden